fredag 18 januari 2013

vecka 22

Undrar om urinblåsan är formad som en studsmatta? Hela dagen i dag - eller ja... från och till sedan i natt, har det känts tydligt studsande neråt. Och jag springer på toa heeeela tiden tycker jag... redan?

Sedan några dagar tillbaka känner jag tydliga sparkar och kullerbyttor varje dag, och jag börjar nog faktiskt ana ett slags mönster nu. Ett stort steg på vägen, att lära känna dygnsrytmen :)

Foglossningen blir värre, och illamåendet är på gång tillbaka tillsammans med sura uppstötningar och halsbränna. Inte så jippi.

Vi hade tid hos läkare och barnmorska i går, men med -34 ute så ville inte bilen växla... vi kunde förstås inte köra fem mil till stan på tvåans växen (mätaren sa 2,5 liter/milen just då!) så jag var tvungen att boka om... I min enfald kanske, så trodde jag att jag kanske kunde få en tid nästa vecka istället... men nej.

Nästa besök planerades in till början av februari hos läkaren och först om en månad hos BM :( Så himla tråkigt, jag hade verkligen behövt fråga henne en massa saker (som jag visserligen har glömt nu), hade behövt lämna det där nya urinprovet eftersom det var bakterier i det förra men inte nog för at behandla... och så hade jag ju velat lyssna på hjärtljuden. Andra besöket blir alltså i vecka 27. Så mycket för den extra kollen på mig med min EDS, mina mediciner osv... snacka går ju tydligen i det här landstinget i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar